מעצר חשוב של לה"ב 433

אילוסטרציה, מעצר. צילום: דוברות משטרת ישראל

הפשיעה הכלכלית לעיתים נראית כמשתלמת עבור המושחתים שמבצעים את אותה, בין אם מדובר בפוליטיקאים מסויימים שבחרו בדרך לא מומלצת או בעבריינים בינלאומים שהצליחו לחבור אליהם בדרכים שונות. כמו כן, יש את אלו המנצלים את תמימותם של האזרחים ומנסים להרוויח כספים על חשבונם בצורה לא כשרה.

לפני זמן קצר יצאה הודעה מדוברות המשטרה לפיה, בעקבות מידע מודיעני שהתקבל בלה"ב 433 נעצר חשוד בעבירות כלכליות חמורות.

נעצקתם עם האשראי באינטרנט? כך עבדה אחת השיטות המתוחכמות להוצאת כספים מאזרחים במרמה

אתרי פישינג רבים קמו לאחרונה ובהם מנסים למשוך את האזרחים התמימים למסור את פרטי האשראי בתמורה לשירותים מסויימים או מוצרים שישלחו אליהם הביתה ביום מן הימים.

לא אחת, קורה שאזרחים מקבלים הודעות המתחזות לשירות הדואר, חברת החשמל או חברות נוספות עם בקשה או דרישה מיידית לתשלום עבור שירות שהם אפילו לא מודעים שצרכו.

אחרי שהם מוסרים את מספר האשראי לצד מספר תעודת זהות ופרטים מזהים אישיים נוספים, לא עובר זמן רב עד שמתברר להם כי גורם כלשהו חייב את כרטיס האשראי בסכום גבוה במיוחד, לעיתים מספר פעמים תוך דקות ספורות.

עם זאת, רבים המשיכו ליפול ברשת, והבוקר יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבה לחקירה חשוד מהרצליה בחשד כי סיפק לאחרים שירות להקמת אתרי פישינג המתחזים לאתרים ישראליים או בינלאומיים מוכרים.

פרסם את השירות עבור העבריינים ברשת חברתית

יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה עם קבלת מידע בגין פרסום שירות בערוצי הטלגרם להקמת אתרי פישינג, המתחזים לאתרים ישראליים או בינלאומיים מוכרים. עוד עולה מהחקירה, כי החשוד סיפק את השירות בתמורה לתשלום במטבעות קריפטוגרפיים.

בלשי היחידה עיכבו אתמול את החשוד, בן 30 מהרצליה והוא נחקר במשרדי היחידה, בסיומה הובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בראשל"צ ומעצרו הוארך ב-3 ימים נוספים ועד מחר.

אינטרנט פישינג - נעצר חשוד, אילוסטרציה, מעצר. צילום: דוברות משטרת ישראל
אינטרנט פישינג – נעצר חשוד, אילוסטרציה, מעצר. צילום: דוברות משטרת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן