ילדים מחייכים במרפאות כללית: ליצנים רפואיים משנים את חווית הטיפול

כללית מרחיבה את פעילות הליצנים הרפואיים המקצועיים מעמותת רופאי חלום במרכזים לבריאות הילד במחוז שרון – שומרון

ילדים רבים חווים חרדה ופחד מפני הליכים רפואיים, בדיקות וזריקות. כללית פועלת להקל עליהם ולשפר את חווית המפגש עם המערכת הרפואית, ביוזמת מחוז שרון שומרון, שמשלב ליצנים רפואיים מקצועיים במרכזי בריאות הילד בקהילה.

"ההתחלה הייתה בקורונה," מספר ד"ר אמיר מנדלסון, מומחה ברפואת ילדים ורכז רפואת ילדים במחוז שרון שומרון של כללית: "הפחד הגדול של הילדים מחיסוני הקורונה גרם לבכי והתנגדות, התיש את ההורים, הילדים והצוותים הרפואיים. הבנו שיש לשנות גישה, למצוא דרך לשחרר את הסטרס ולהתמודד עם ההתנגדות הפיזית של הילדים לקבלת החיסונים. הפתרון שנמצא היה שילוב ליצנים רפואיים במרפאות לשם הסחת דעת ושינוי אווירה."

לאחר סיום מבצע חיסוני הקורונה, הוחלט במחוז להמשיך ולשלב את הליצנים הרפואיים מעמותת רופאי חלום במרפאות ובמרכזים בקהילה כסטנדרט טיפולי חדש להפחתת חששות הילדים מזריקות ומהליכים רפואיים שונים.

ארבע מרפאות של כללית במחוז שרון – שומרון נבחרו לשילוב נוכחות קבועה של ליצנים רפואיים: כפר סבא, חדרה, נתניה וטייבה. במרפאות אלה, הנקראות "מתגברים ומתגברות", מכירים בפחדי הילדים והשיח מכיל, מחויך ומתחשב.

"המפגש של הילדים עם הליצן הרפואי מצחיק ולא צפוי," מספרת דימה תאיה, ליצנית רפואית מעמותת רופאי חלום ששם הבמה שלה הוא דידי וואווא. "הם מקבלים יחס אישי, מחייכים וצוחקים, ולפעמים משתפים אותי בפחדים שלהם. התפקיד שלי הוא לגשר בין הילדים לצוות הרפואי וההורים. ההסחה, ההקשבה והמשחק הופכים את הביקור לחוויה חיובית."

כללית מעדכנת כי השינוי מורגש מרגע הכניסה למרפאה, דרך המשרד ובזמן ההמתנה לאחות או לרופא, שלבים שבהם לרוב מתגברת תחושת החרדה אצל הילדים.

לדברי צור שריקי, מנכ"ל עמותת רופאי חלום:

"הליצנים הרפואיים שלנו הם אמנים עם רקע עשיר באמנויות הבמה שעברו הכשרה מקיפה. ליצנות רפואית היא כלי טיפולי אפקטיבי המוכר בעולם, שמצליח להפחית חרדות ולהקנות תחושת מסוגלות. הליצנים הרפואיים שלנו פועלים כיום ב-33 בתי חולים בארץ, במגוון מחלקות ובשותפות עם הנהלות בתי החולים."

סופי גוטליב שוורץ, מנהלת האחיות במרכז לבריאות הילד בכפר סבא, מוסיפה:

"חווינו בעבר קושי רב בנושא פחד של ילדים. רובם חוששים ממחטים, והחלום שלנו היה לייצר חוויה מתקנת, שבה יסיימו את הטיפול בחיוך. זה מצליח יום יום, והילדים שחווים חוויה מעצימה יהפכו בבגרותם למבוגרים שלא מהססים לפנות לקבלת מענה רפואי בעת הצורך."

קרדיט צילום: 'רופאי חלום' ו'כללית' מחוז שרון-שומרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן