חברות אמת מובילה לגבהים חדשים: סגן מ' וסגן י' מסיימים קורס טיס

סגן מ' וסגן י', תושבי כפר יונה וחברים הכי טובים מהילדות, מסיימים יחד קורס טיס במגמת תובלה

סגן מ' וסגן י', שניהם תושבי כפר יונה ובוגרי אותה כיתה בבית הספר היסודי "איש שלום", הגשימו היום (חמישי) חלום משותף כאשר סיימו בהצלחה את קורס הטיס במגמת תובלה. השניים, חברים הכי טובים עוד מימיהם בכיתה ו', חולקים לא רק חברות קרובה אלא גם היסטוריה משותפת עשירה. יחד שיחקו כדורסל, פעלו בתנועת הצופים, ותמכו זה בזה לאורך כל הדרך אל עבר סיום הקורס היוקרתי.

ההישג המרשים של סגן מ' וסגן י' אינו עומד בפני עצמו. חצי שנה לפניהם, סגן נ', גם הוא בן כיתתם, סיים בהצלחה את קורס הטיס במגמת מסוקים. שלושת הטייסים הצעירים למדו בכיתת מופת בהובלתה של סגנית מנהלת בית הספר, שרון גורקי. "מדובר בשלושה בחורים מוכשרים ומיוחדים, שכולם הצטיינו בלימודים", מספרת גורקי. "הייתי בטוחה שהם יצליחו, ואף אמרתי לאחד מהם שבעתיד הוא יהיה טייס. הם שמרו על קשר הדוק עם הכיתה ועימי, ואפילו כתבתי להם מכתב עידוד במהלך המלחמה האחרונה. זו גאווה גדולה עבור כפר יונה, מערכת החינוך, ומשפחותיהם".

סגן י', בן 22, הוא האח האמצעי מבין שלושה אחים. אימו עובדת בחברת בנייה ואביו, נווט קרב לשעבר בטייסת 119, עובד כיום בחברת "רפאל". זוגתו משרתת אף היא כקצינה בחיל האוויר. טרם גיוסו, התנדב סגן י' במשך שנה בעמותת "אתגרים" בעפולה. בתיכון הרחיב לימודי מדעי המחשב ופיזיקה, ובמהלך קורס הטיס השלים תואר ראשון בפוליטיקה וממשל. "עברתי שלוש שנים מדהימות, שכל יום הוא אתגר שאתה מפתח את עצמך ואת היכולות שלך", הוא מסכם.

סגן מ', בן 21, הוא אחיה של שנת שירות. אימו מנהלת משאבי אנוש בחברת מזון ואביו עובד בתחום ההייטק. בת זוגו, כמו זוגתו של סגן י', משרתת כקצינה בחיל האוויר. בתיכון למד סגן מ' במגמת פיזיקה והנדסת תוכנה. טרם גיוסו, התנדב שנה דרך תנועת "הצופים", שם גר עם חברי קומונה והתנדב בארגון "אקי"ם". על הקורס, שנערך בצל המלחמה האחרונה, הוא מספר: "מאד מתסכל בהתחלה להיות בקורס תוך כדי המלחמה הזו ולא חלק מהלחימה. זאת לא המשמרת שלנו, אבל היא תגיע. המלחמה חידדה לכולנו את המשמעות של מה שאנחנו עושים פה. בקורס עברתי תהליך בונה, מאתגר ומעצים"..

סגן מ' וסגן י' הם דוגמה ומופת לחברות אמת, התמדה ושאיפה למצוינות. סיפורם מעורר השראה ומראה שעם רצון חזק ואמונה ביכולות, כל חלום ניתן להגשמה.

צילום: דובר צה"ל

הזמר אדם נפטר וזה מה שביקש שיפרסמו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן