ריסוס נגד תיקנים: ככה עושים את זה נכון

קרדיט תמונה FREEPIK

ריסוס נגד תיקנים הוא למעשה הריסוס הנפוץ ביותר שכן, מעבר לעבודה כי הרוב המוחלט של האוכלוסיה נגעלים או לחילופין מפחדים מתיקנים, הרי שלא פעם הם גורמים לתחושה שגורמת לנו לחשוב כי הבית שלנו לא נקי. על כן, הסיבה המרכזית לסלידה מתיקנים, מעבר לעובדה כי מדובר על פגם אסתטי, היא בעיקר בעקבות העובדה כי מדובר על סכנה בריאותית ובמילים אחרות – תיקנים מעבירים לנו מחלות בצורה מכאנית. אז כיצד ניתן להיפטר מהתיקנים? ובכן, על מנת לעשות לכם קצת סדר בנושא, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שתצטרכו לדעת על ריסוס נגד תיקנים.

סוגים שונים של תיקנים נפוצים

במדינת ישראל ישנם ארבעה סוגים שונים של תיקנים נפוצים במיוחד: התיקן האמריקאי, המזרחי והגרמני. על כן, בעת בה משתמשים במונח "ג'וק", הרי שלרוב הכוונה תהיה לתיקן האמריקאי, בעוד כי שאר סוגי התיקנים קטנים ממנו בצורה משמעותית. למעשה, אותו תיקן עושה את דרכו לביתכם מבעד לבורות הביוב, כאשר הוא נהנה לשהות במקומות רטובים ולחים כמו האמבטיה או לחילופין בורות הביוב שבחצר. יחד עם האמור, חשוב לציין כי התיקן האמריקאי נוטה להיות פעיל יותר בחודשי הקיץ. דבר נוסף שחשוב לזכור יהיה כי למרות העובדה כי מרבית פעילותו מתבצעת בלילה, הרי שלא פעם ניתן להיתקל בו במהלך שעות היום.

כיצד ניתן למנוע את כניסתם של התיקנים לבית?

לפני שמדברים על ריסוס נגד תיקנים , חשוב להבין כיצד ניתן למנוע את כניסתם של המזיקים לבית שכן, טיפול יעיל בתיקנים מתבסס על עיקר המניעה. למעשה, באמצעות מניעת הגעתם לביתכם, תוכלו לחסוך מצב בו יהיה עליכם להיחשף לחומרי הדברה שונים בכל עת בה המזיקים מחליטים לבקר. במילים אחרות – מומלץ לוודא כי אתם סותמים את כל הסדקים והחריצים בדירה ובבניין שלכם, על מנת למנוע מהתיקנים מצב בו הם מסתררים בהם. בנוסף, חשוב לציין כי חשיפה לאור, ניקוי וייבוש של מקומות המסתור האפשריים כמו פחי אשפה, יקשו על חייהם של התיקנים.

אז כיצד נפתרים מהתיקנים?

הדברת תיקנים היא פעולה שיכולה להתבצע באמצעות ריסוס, איבוק, הנחה של פתיונות או לחילופין באמצעות שילוב בין הדרכים. על כן, בין החידושים שעלו בתעשייה יחד עם חלוף השנים האחרונות ניתן לפגוש בפיתיון ג'ל אשר מכיל בתוכו חומרים אורגניים המתלווים אל אחוז מינורי של חומרים פעילים. למעשה, מדובר על פיתרון יעיל במיוחד לצורך הדברה של נמלים ותיקנים בחלל הבית. על כן, ניתן לומר בצורה חד משמעית כי למרות דעת הציבור הרווחת אשר נוטה לחשוב כי מדובר על פעולה שניתן לבצע באופן עצמאי, הרי שהמציאות משדרת בפנינו תמונה אחרת לחלוטין, תמונה כזו המחייבים לפנות לשירותיו של מדביר מקצועי שמחזיק ברישיון הדברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן